Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 69

- Okej, imorgon. Sa jag och log. Han gav mig en lapp med hans adress på.

- Kom klockan sju imorgon kväll. Sen gick han igen. Jag slängde dörren efter honom och log lite.

- Vem var det? Frågade Lucy nyfiket när jag satte mig vid dem igen.

- Shawn, vi har en dejt imorgon. Han ska laga mat åt oss. Hur gulligt är inte det?

- Wow, redan en ny på gång! Sa Lucy och skrattade.

- Äh tyst! Jag vill bara dejta lite, Shawn är rätt charmig..


Med nervösa steg gick jag fram till dörren. Shawn's hus var enormt. Det är som mitt drömhus fast tio gånger bättre. Jag plingade på några gånger innan dörren öppnades och jag möttes av ett gulligt leende.
Tumblr_lrkq42hzlu1qamnojo1_500_large
- Hej, Shawn. Sa jag och log tillbaka. Han drog in mig i hans varma famn och släppte in mig i huset.
- Hej Ally, du ser väldigt vacker ut.. Förresten innan vi äter kanske vi ska ta en runda i huset lite snabbt? Så du får se hur det ser ut.
- Tack du med, jag skule verkligen vilja se huset! Jag letar faktiskt efter ett ställe just nu. Men jag tror det lutar mot en lägenhet. Känns lite onödigt att lilla jag ska bo i ett hus, ensam.
- Haha, ja det blir faktiskt rätt ensamt här ibland. Men varför ska du flytta ifrån dina vänner som du bor med nu? Frågade han medans vi gick upp och kollade snabbt runt i alla rum.
- Jag känner väl att det är dags. Jag vill ha lite privatliv ibland, och det är inte så lätt när man bor med sina två bästa vänner. Sa jag och skrattade lite medans vi var på väg in i hans kök.
- Nej jag förstår nog det. Jag ska bara steka köttet sen är allt färdigt. Så allt du behöver göra är att sitta ner kolla på mig och dricka ditt vin. Sa han och gav mig ett vinglas med rött vin.
- I like, att inte behöva göra något är ju en stor bonus!
Jag satt och hade blicken fast på Shawn. Jag är sjukt svag för snygga killar som lagar mat åt en. Det är riktigt sexigt, tycker jag iallafall.
- Det här är så gott! Sa jag och log stort mot Shawn. Han hade lagat en fantastisk rätt och dukat riktigt romantiskt.
- Tack, jag är verkligen glad över att du kom. Först trodde jag faktiskt att du skulle säga nej.
- Jag tänkte säga nej först, men det var så gulligt av dig när du kom och frågade mig personligen. Och jag är riktigt glad över att jag kom för ingen kille har lagat mat åt mig förut.
- Jag är inte så bra på hela dejt grejen egentligen så jag tänkte bara göra något enkelt, men kul att du gillar det.
- Hur många seriösa förhållanden har du haft? Frågade jag nyfiket.
- Två, vilket jag tycker är lite löjligt eftersom jag är 19 år. Du då, hur många har du haft?
- Ehm, ett bara. Som nästan precis tog slut. Men jag är redo att gå vidare och lägga honom bakom mig. Jag vill inte slösa min tid på ett förhållande som bara är fullt med drama och bråk.
- Du snackar om Justin eller hur?
- Haha, så du har läst tidningen? Svarade jag och flinade lite mot honom.
- Nej men jag känner Alfredo lite grann. Vi har typ gemensamma vänner. Så jag har sett dig ute med Justin och Alfredo på E.T innan.
- Okej, men nu tycker jag vi slutar snacka om Justin. För jag ska aldrig dejta en artist igen. Jag skämde ut mig inför hela världen på EMA awards en gång. Så jag är faktiskt rätt glad över att vi gjorde slut och har slutat snacka med varann.
- Kom hit du har något på näsan. Sa Shawn så jag lutade mig över bordet mot honom och då kände jag att han la en klick sås rakt på min näsa. Både jag och han skrattade hysteriskt, och det var då matkriget satte igång.
Efter vi städat och duschat, jag lånade rena kläder av Shawn. Så bestämde vi oss för efterätt. Så jag satte mig i hans vardagsrum när han kom in med ett fat. Och på fatet fanns det så kallade ''Love Cookies'' så söta!
- Har du bakat dessa åt mig? Frågade jag förvånat.
- Ja, min mamma gav mig receptet. Sa han och log gulligt mot mig. Jag tog upp min Iphone och tog en bild.
- Gud så söta! Sa jag samtidigt som jag la ut bilden på twitter.
Tumblr_lzamk29iev1qjc5zso1_400_large
''@AllyStevens; How cute is this?! A guy called Shawn made this love cookies for me on our date! BEST DATE EVER BABES! btw, they taste really good to!''


Justin's Prespektiv


- Justin?! Ropade Alfredo från hallen.
- Freddo, jag är här inne! Ropade jag tillbaka och han kom in i mitt spelrum där jag satt och spelade fifa.
- Hur är det? Frågade han och satte sig bredvid mig.
- Det är sådär just nu.. Ta en kontroll jag ska spöa dig i fifa. Sa jag och vi började spela mot varandra.
- Är det på grund av Ally's senaste tweet eller? Frågade han sedan och jag kollade frågandes på honom. Men jag la sedan ner kontrollen och drog snabbt upp mobilen för att kolla på Ally's senaste tweet.
- Justin.. Lägg ner mobilen, du vill inte läsa! Sa Alfredo men jag struntade i hans ord och läste igenom hennes tweet tillsammans med bilden.
- Bästa dejten någonsin?! Jag tog fan med henne till stranden på våran dejt! Sa jag irriterat och slängde mobilen i väggen så hela rutan sprack.
- Justin!
- Jag kan inte fatta att hon är med Shawn? Och att hon dejtar så här tidigt vi gjorde slut för inte alls länge sedan. Jag skulle fan ha respekt för henne och dejta lite senare och inte typ en vecka efter vi gjort slut!
- Hon har gått vidare, det borde du också göra bro.. Sa han och kollade medlidande på mig.

¨
Emma här! Detta skrev jag! Enjoy och kommentera mycket nu!! Btw, jag skrev Allys tweet på engelska för det kändes mer verkligt ;)

Andledningen till dålig uppdatering är fantasi brist!:( Kom gärna med massa bra idéer!!!:D

Kommentarer♥
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-24 @ 23:29:46
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2012-02-24 @ 23:43:31
Postat av: ronja

AWESUME :D

2012-02-25 @ 08:28:45
Postat av: Anonym

Super!

2012-02-25 @ 10:02:40
Postat av: danijela

love it :-)

2012-02-25 @ 14:06:49
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: rebecca

det skulle vara kul om typ shawn och Justin är polar så uppstår det ett problem.

2012-02-25 @ 17:10:19
URL: http://backtobieber.blogg.se/
Postat av: Hanna

älskar den <3

2012-02-25 @ 19:35:38
Postat av: Alizzdream

Typ Justin och Shawn kan stötta på varandra eller så bara kämpar Justin och gör allt för att få tillbaks Ally. Eller nåt sånt :-)

2012-02-26 @ 23:14:28
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: hanna

jag håller med alizzdream ! :)

du skriver jättebra btw ;)

kika gärna in på min blogg och läs min novell , om du vill såklart !

2012-02-27 @ 18:26:03
URL: http://bieberdreaming.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0