Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 42

- Vi kan inte ha ett förhållande. Du är varken bra för mig personligen, eller för min karriär. Och när vi var tillsammans förstod du dig inte på min karriär. Det visades tydligt på EMA. Om jag blir tillsammans med dig igen riskerar jag min karriär. Och jag tror inte jag vågar ta den chansen. För i så fall kanske jag förlorar dig efter ett tag, och då har jag varken dig eller min karriär.
- Så jag är inte ens lika viktig som din karriär? Ja, då kanske detta var ett misstag. Sa jag och Justin suckade.
- Älska dig, är mitt favorit misstag. Fortsatte jag sedan.


- Justin? Sa jag efter en lång tystnad.
- Aa.. Sa han och suckade.
- Det här behöver inte vara slutet.. Det här kan inte vara slutet.
- Ally, snälla.. Sa han irriterat.
- Vad?
- Fattar du inte att jag måste tänka på mitt rykte? Och min karriär?!
- Och jag är en dålig sak för ditt rykte.. Sa jag ledsamt.
- Du borde ha tänkt på allt det här när du låg med Alfredo.
- Helt seriöst Justin! Jag hörde att du förlät Alfredo, varför kan du inte göra samma sak med mig?
- För att du är Ally, och du kommer alltid vara Ally. Jag där emot kommer inte alltid vara den Justin du träffade första gången. Han suckade och slot ut med armarna som i en gest av att han ville att jag skulle ge mig. Men det kunde han glömma.
- Hur vet du det? Ser du in i framtiden nu eller? Varför kan du inte bara försöka se igenom mina misstag, jag vill vara med dig. 

Han slog sig ned i soffan då han av ren frustration ställt sig upp. Jag satt fortfarande kvar på samma ställe, och hade inga planer alls på att gå där ifrån. Tårarna trängde i ögonen på mig, vilket var frustrerande för mig. Jag ville inte gråta framför honom. Hela tiden kände jag hur hans blick brände på mig, men jag vågade inte kolla upp och möta hans. Jag hade utan tvekan börjat gråta om jag sett honom i ögonen. Känslan som rusade genom min kropp gick inte att beskriva, då jag aldrig tidigare känt någon sådan.

 

- Snälla Ally, du måste förstå.

- Vad vill du att jag ska förstå? Att jag inte var tillräcklig för dig, att du bara lekte lite extra när du väl fick mig? Nu var det jag som stod upp och näst intill skrek på honom.

- Jag lekte aldrig med dig, ge dig nu. Det var du som knulla min bästa vän, IGEN. Inte nog med att du låg med honom under tiden vi höll på, du låg med honom när vi var tillsammans. Det är förnedrande, plus att du tror att du kan bete dig hur du vill. Ge dig nu, du skämmer ut dig själv.

 

Utan att jag hann reagera på mina egna rörelser gav jag honom en örfil. Han kollade chockat på mig, samtidigt som han smekte sin kind med handen. Han var nog garanterat inte beredd på att han skulle få en smäll. Men säger man sådana saker åt mig, då får man skylla sig själv.

 

- Glöm inte bort att jag har en hel del att berätta om dig. Jag vände mig om och skulle precis gå ut från vardagsrummet när han tog tag i min arm. Ett hårt grepp fick han om den också.

- Vad menar du med det? Hotar du mig? Med sammanbitna tänder kom han emot mig, fortfarande med ett hårt grepp om min arm.

- Nej, jag bara säger som det är. Släpp mig, och det är nu. Konstigt nog gjorde han som jag sa, vilket jag absolut inte var beredd på.

 

Han stod fortfarande kvar framför mig, lite för nära för att jag skulle kunna andas ordentligt. Jag backade, men det var helt onödigt, med tanke på att väggen var nära bakom och jag stod mot den. Det kändes som någon sådan töntig kärleksfilm, två stycken bråkar med varandra och det slutar i en het sexscen. Allt jag kunde säga var att detta inte skulle sluta så.

 

- Ge dig nu va. Var inte så löjlig. Han suckade, så att vindpusten nådde fram till mitt ansikte.

- Jag är inte löjlig. Jag vet bara vad jag måste göra. I krig och kärlek är allt tillåtet. Kanske ska ta mig en vända på ET ikväll. Det finns en hel del paparazzi utanför, som troligen vill ha lite information från mig. Vi ses Justin Bieber.

 

Han hann inte reagera på att jag gick ut, men strax efter stod han framför mig på uppfarten, han pressade sina läppar mot mina. Och tryckte våra kroppar samman. Jag ljuger om jag säger att jag inte gillade det, för om jag ska vara ärlig var det den bästa kyss han gett mig. Men han skulle inte få komma undan. Eller försöka vilseleda mig igen.

 

 

- Ge dig. Jag knuffade undan honom, vilket fick han chockerad.

- Du vill ju. Han såg ut som ett frågetecken.

- Det var innan du sa att jag skämde ut mig, för att jag verkligen bad dig, att ta tillbaka mig. Men glöm det. Jag vill inte. Du ska inte få komma åt mitt hjärta mer. Du är fan en riktig player. Med tårar i ögonen stod jag där, framför den person som för första gången i hela mitt liv fått mitt hjärta.

 

Jag gick därifrån innan han hann säga något. Och han lät mig, han gjorde inget för att jag skulle stanna kvar. Vilket var skönt. Jag fick mig en väldigt lång promenad då det var Trever som hade kört dit mig. Jag orkade inte ringa en taxi, jag ville verkligen gå, då jag kunde tänka och fundera på vad jag egentligen skulle göra.

 

- Ally, är det du? Trever kom ut i hallen och fick se hur jag såg ut.

- Men gumman, vad har hänt? Han drog in mig i sin famn och kramade om mig.

- Jadu, ring din underbara vän. Justin Bieber och fråga. Han kollade chockat på mig, precis som Justin själv hade gjort.

- Det ska jag verkligen göra.

 

Trever’s Perspektiv

 

När Ally kom hem såg hon helt förkrossad ut. Det var precis som att någon hade slitit ut hennes hjärta från kroppen och stampat på det. Jag har aldrig någonsin sett henne så tidigare. Och då har jag sett många sidor hos henne. Hon gick in i sitt rum, och troligen la sig ned. Signalerna i mobilen gick fram, och strax efter svarade Justin.

 

- Hörru, vad är det som har hänt? Det kanske inte var så snällt att fråga det, det första jag gjorde. Men jag hade ingen som helst aning om vad det var med Ally.

- Var det du som körde hit henne? Han lät kall, precis som att jag egentligen inte hade gjort något fel.

- Ja, det var det. Vad hände? Jag lovar dig att jag aldrig har sett henne såhär tidigare.

- Jag sa bara som jag tyckte. Att hon skämde ut sig själv genom att försöka krypa tillbaka. Jag kan inte, jag har en karriär… Jag avbröt honom illa kvickt.

- Ge dig med din karriär i två sekunder nu va. Det handlar om en människa. Du har trampat henne på tårna, hon är tjej. Du som kille ska ta hand om henne. Ge dig nu Justin, du är inte sådan egentligen. Samvete har du det?

- Hon har ju inget samvete. Varför tror du jag är tvungen att göra såhär. Jag vill inte, tro mig. Jag är så sjukt kär i henne, men hon ger mig dålig publicitet. Kan hon bevisa att hon ändrat sig, kan jag överväga att prata med henne igen. Han klickade mitt samtal, vilket gjorde mig sjukt irriterad.

 

Jag hörde från Ally’s rum att hon grät, så jag ville inte störa henne. Även om hon kanske behövde en vän, så behövde hon även få gråta ut själv. Jag gjorde i ordning te och några smörgåsar, och så gick jag in till henne.

 

 

- Om du ändrar ditt beteende, kan han överväga att prata med dig igen. Tycker du om honom så mycket att du är villig att försöka? Hon hade ätit upp sina smörgåsar och satt nu med sitt te i handen.

- Jag älskar honom, vad tror du?



Marielle här! Emma skrev en del av början, och jag försökte göra kapitlet rättvist genom att skriva klart det. Jag har ingen aning om vad ni tycker, så ge mig era åsikter. :)




Kommentarer♥
Postat av: nour

sjukt bra ett till idag?:DDDDDDD

2012-01-01 @ 18:11:08
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

Amazing girls! ❤



//Ebba :D

2012-01-01 @ 18:23:23
Postat av: Anonym

Super! :D

2012-01-01 @ 18:37:52
Postat av: Fanny

Jättebra :D

2012-01-01 @ 18:40:22
Postat av: Anonym

Riktigt bra

2012-01-01 @ 18:56:26
Postat av: Ebba

Grymt!!!

2012-01-01 @ 20:01:12
Postat av: Danijela

Braaaa :-)

2012-01-01 @ 20:23:06
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Alma

Jättebra! Intresserad av länkbyte?:)

2012-01-01 @ 20:26:59
URL: http://justindbieberstories.webblogg.se/
Postat av: hanna

mera

2012-01-01 @ 21:13:51
Postat av: linn

Jag har en idé om den hela EMA-katastrofen som inträffade, Justin och Ally kan ju täcka över det hela med att dra en ''falsk'' historia, om att någon då, inte alfredo, men att någon hade laggt i sprit i Hennes läsk, och de va därför hon blev så full och gjorde bort sig, och då när den ''falska'' historien kommer ut så tror alla på det, och tycker ist att Ally INTE är en slampa, och att hon är bra för justin,. Bara en idé. Sen vill ja säga att jag ÄLSKAR novellen! Så jävla grym! Ni borde bli författare ! Kram<3

2012-01-02 @ 00:36:22

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0