Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 64

- Hej.. Sa en låg röst bakom mig när jag skulle att ta en vattenflaska som stod på bordet.
Jag vände mig om där Justin stod. Jag kollade sedan runt i rummet ifall Lucy eller Trever var här, men jag såg ingen av dem.
- Vad? Svarade jag drygt tillbaka.
- Du sjöng väldigt vackert där uppe, men det var inte bara jag som sårade dig. Du sårade mig med, kom ihåg det till nästa gång. Med dem orden gick han och lämnade mig ensam i det lilla rummet.


Jag glömde helt och hållet bort vad Selena hade sagt åt mig, att jag skulle hålla mig borta från Justin för att kunna bygga upp mig själv istället. Jag sprang efter honom ut i korridoren, och hann inte ens tänka efter fören jag skrek på honom.

 

- Det var inte jag som låg med någon annan under vårt förhållande. Han tvärstannade och vände sig hastigt om. Innan jag hann reagera hade han knuffat tillbaka mig in i rummet, och dragit igen dörren med en väldans fart.

- Stå inte där ute och skrik om sådana saker. Är du knäpp eller? Han höjde rösten mot mig, vilket jag inte accepterar.

- Skrik inte åt mig. Och jag har absolut inte gjort något mot dig som kan ha sårat dig. Och skulle jag ha det, så berätta då det för mig. Han var på väg mot mig, men jag satte upp min hand mot honom som visade att han skulle stanna, vilken han förvånansvärt gjorde.

- Den där grabben du drog med dig från krogen t.ex. tror du att det gjorde mig glad eller? Jag avbröt honom.

- Du hade redan då sumpat din chans, jag var singel. Du hade redan knullat skiten ur Julie då. Så kom inte och säg att saker jag gjorde sårade dig, du hade redan slitit ut mitt hjärta och stampat på det. Jag skrek så högt att det brände i halsen på mig, jag grät nästan, men gjorde allt för att hålla tillbaka tårarna. Han var fortfarande på väg mot mig.

- Kom inge närmare, fan. Gå bara, du och jag är så över. Dra hem till Canada igen och ligg med henne. Hon var uppenbarligen bra på det hon gjorde, eftersom att du låg med henne i en hel vecka, när jag var hemma och LÄNGTADE ihjäl mig efter dig.

 

Jag såg på honom att vartenda ord jag sa eller snarare skrek träffade honom precis där det skulle sitta. Innan han hann svara stormade Trever in i rummet, han stannade i dörren och kollade på oss, innan ljuset gick upp för honom att Justin och jag skulle hålla oss ifrån varandra.

 

- Va fan, har inte vi sagt åt er att hålla er ifrån varandra? Trever lät inte glad, vilket jag kan förstå, det gick inte ens några dagar innan vi var tillbaka på ruta ett.

- Jo, det gjorde du. Men det är inte mitt fel att han inte kan hålla sig ifrån mig. Tårarna kom aldrig på mig, och jag la på min kaxiga attityd. Både jag och Justin visste att det var han som sökte upp mig.

- Inte jag som är ledsen över att jag legat med någon annan. Han trampade mig på tårna, och slog mig i magen, dock inte bokstavligen, utan mer med sina ord.

- Ursäkta mig att jag har känslor. Du skulle nog inte heller bli så glad om din flickvän hade legat med någon annan under ert förhållande. Hoppas din nästa tjej gör det. Jag skulle fan kunna betala henne för att vara otrogen mot dig. Trever hoppade in mellan oss och drog med mig ut från rummet.

 

Vi sa ingenting till varandra, och jag hade velat se Justins min när jag sa det sista, men det hann jag dock inte. Trever släppte inte min arm fören vi hade kommit utom synhåll från alla människor. Han tittade besviket på mig, vilket jag kanske kan förstå att han var, men ändå. Han borde inte lägga så mycket energi på vad jag gör med mitt liv, han borde ta hand om Selena istället, och ge henne ett förhållande som hon vill leva i.

 

- Vad är det? Jag la armarna i kors och drog mina fingrar över stället som han hade hållit i mig.

- Vad det är? Varför kan du och Justin inte bete er som två normala människor? Varför ska det alltid vara massa drama kring er? Kan inte ni två bara sluta upp. Jag vill inte se dig ledsen mer, det gör så sjukt ont i mig. Han pratade så fort, så jag hann knappt med hälften av det han sa, men jag gjorde ett gott försök i alla fall.

- För att jag älskar honom. Jag gör verkligen det, men jag vill inte se honom mer. Tårarna som tidigare hade varit på väg, kom nu istället. Trever drog in mig i sin famn och strök mig över ryggen samtidigt som han hyschade mig.

- Snälla gumman, gråt inte.

 

 

- Gud vad du var duktig. När Selenas konsert var över kom hon tillbaka in i sin loge, svettig och med ett brett leende på läpparna. Trever drog in henne i en kram och kysste henne. Första gången öppet mellan oss alla, då jag hade sett det innan var ju bara en slump.

- Tack. Måste duscha, kommer snart. Hon sprang iväg mot duschen och plockade med sig rena kläder i bara farten.

 

Återigen satt jag och Justin i samma rum, jag gjorde det dock inte för honom, jag gjorde det för Selenas skull. Jag visste att hon ville ha både mig och Justin där, så då gjorde jag det bästa av situationen. Det var jobbigt att se honom, speciellt när mitt hjärta skrek efter honom.

 

- Ska vi åka och äta något? Vi satt fortfarande knäpptysta när Selena kom tillbaka. Hennes blick gick mellan oss alla, men det var ingen som verkade vara på topp för att svara.

- Kan vi inte köpa med Kina och åka hem. Jag var den som bröt den hemska tystnaden, och bad om att få åka hem egentligen.

- Är du trött? Selena var den enda i rummet som inte visste om mitt och Justins lilla bråk tidigare, och jag hoppades att det skulle vara så.

- Ja, jag vill bara hem. Jag märker hur Justin tittar diskret på mig, men jag orkar inte bry mig. Jag vill bara hem och bädda ned mig i sängen för att sedan aldrig mer kliva upp.

 

När vi kom tillbaka hem till Trever gick alla ut i köket, men jag gick in i mitt rum. Jag kunde höra hur Trever och Selena pratade utanför min dörr, men jag orkade inte lyssna speciellt mycket, fören jag hörde hur Trever berättade för Selena vad det var han hade stormat mitt in i. Lucy och Justin satt nog tillsammans i vardagsrummet, för dem två kunde jag inte höra någonstans. Alfredo klev innanför ytterdörren strax efter och hela lägenheten förvandlades till något helt annat.

 

- Ally? Rösten som tillhörde Justin hördes i mitt huvud. Den spökade för mig, men när jag vände mig mot hållet den kom ifrån, stod han där.

- Vad vill du? Har inte du och jag pratat färdigt med varandra?


 

Marielle här. :) Kommentera.

 


Kommentarer♥
Postat av: Olivia

FUCK så fantastiskt bra!

2012-01-31 @ 22:24:06
URL: http://anotherbiebernovel.blogg.se/
Postat av: Emma

JÄTTE BRA :D längtar till nästa <3

2012-01-31 @ 23:12:47
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-31 @ 23:17:22
Postat av: Becka

Grymt!

2012-02-01 @ 13:11:57
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Felizia

Awesome!:D

2012-02-01 @ 15:12:09
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jättebra! :D

2012-02-01 @ 15:41:54
Postat av: Anonym

Bra :P

2012-02-01 @ 17:07:00
Postat av: Danijela

AawsuM :)

2012-02-01 @ 17:28:47
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: ellen

http://justinbieberstoorys.blogg.se/2012/january/fragestund.html#comment



Frågestund på bloggen! Fråga vet ja!?

2012-02-01 @ 20:44:49
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/
Postat av: Nicole

Grymt bra!! :)

2012-02-01 @ 21:57:57
URL: http://onedirectionislove.blogg.se/
Postat av: Alizzdream

Jättebra! :) <3

2012-02-01 @ 22:02:34
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Henny

Jätte bra!:)))

2012-02-01 @ 22:40:31
Postat av: Meissa(RANDOM NAMN I KNOW)

Jag har läst So wrong but still so right, So far away in my dreams och såklart allt ni skrivit av denna novell och kan bara säga att jag älskar dem! Jag tycker om denna mest. Sen So far away in my dreams för den hade bättre hanlding. Alltså blir ni bara bättre och bättre! Gud, jag som satsar på att bli författare blir ju jätte inspererad av dessa noveller!

2012-02-02 @ 00:16:14
Postat av: Danijela

Längtar efter nästa kapitel... :-)



Undrar dock hur det kommer bli mellan dem... för det skulle vart jävligt orealistiskt ifall hon förlät honom efter att han legat med ex:et i en vecka. Vrickat ju, haha. :-/

2012-02-03 @ 17:55:41
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

koooooommm igeeennn

2012-02-04 @ 21:51:09
Postat av: rt

Har ni glömt bloggen och oss? :(

Kom tillbaks :)

2012-02-05 @ 18:51:51

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0