Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 49

Efter mycket prat om förhållande och sådana saker började vi prata familj. Alltså inte mellan oss, utan om våra familjer. Egentligen ville jag inte att han skulle veta så mycket om min, men för att vi ska kunna bygga något tillsammans måste vi vara ärliga.

- Vad var det som fick dig att börja bete dig som du gör? Hans plötsliga fråga fick mig ställd. Och tårarna började rinna på en gång, han visste inte om att det var känsligt.

- Mina föräldrar, dem såg mig aldrig. Så när jag började skolka och dricka fick jag deras uppmärksamhet, men inte på det bra sättet, men det var det enda sättet för mig att få den. Så jag visste inte vad jag skulle göra. Allt blev värre, och jag var fast i ett mönster. Han drog in mig i sin famn, och drog fingrarna genom mitt hår.



- Justin!! Skrek jag i hans öra på morgonen bara för att retas.
- Ahhh! Mumlande han irriterat och la kudden över huvudet.
- Haha.. Jag skrattade lite och drog bort kudden. Sen satte jag mig på honom och kittlade honom medans jag skrattade, högt.
- Ally.. Snällaaaa! Sa han med hes röst.


Efter ett tag blev han piggare och fick övertag. Så vi slutade för jag tyckte inte det var lika roligt när han kittlade mig.


- Så vad händer idag? Något speciellt? Frågade jag när vi båda hade tagit en dusch och vi nu satt och njöt av frukost på hotellrummet. Vi hade beställt roomservice för att vi inte ville gå ner till hotellets resturang där det fanns, folk.
- Ja, Ryan kommer ner hit och då ska vi gå på en basket match. Du ska också med. Sa Justin med ett leende och drack upp sin jucie.
- Men.. Det finns fotografer Justin. Det är bättre om jag stannar här. Sa jag och Justin skakade på huvudet med samma leende som innan.
- Du kan inte stanna här inne för evigt. Vi kan umgås, som kompisar. Plus att jag tror inte du vill missa basket matchen.
- Justin, jag kan inget om basket så det är lungt. Sa jag och skrattade till lite.
- Jag pratar inte så mycket om basket, utan vem som kommer vara på matchen. Med oss. En av mina kompisar, Drake. Som jag vet att du gillar. Sa han och flinade när han såg mitt ansikte, min mun var format som ett stort O och mina ögon var som tennis bollar.
- Jag tar det som att du följer med. Sa han och blinkade med ena ögat och skrattade lite.
- Kommer verkligen Drake? Sa jag och log ett leende som nådde ögonen.
- Ja, och min kompis Ryan. Det kommer bli kul. Och du kanske lär dig något om basket.
- Äsch jag bryr mig inte om basket jag kommer bara kolla in Drake hela tiden. Sa jag och flinade stort.
- Hey, även om vi inte är tillsammans längre är du fortfarande min. Bara min. Sa han och kysste mig på kinden.
- Okej då, ska jag kolla in dig hela tiden då? Frågade jag gulligt.
- Vi kommer inte sitta bredvid varandra sen. Vi får inte prata med varandra så mycket heller. För det kan vara någon som tar kort. Sa han och för att vara ärlig förstörde det våran stund lite.


Jag log,men Justin kunde direkt se att det var falskt. Han log lite snett och tog min hand i sin.


- Vi måste ta det lungt ett tag, det är därför. Men vi åker till Stratford imorgon för att träffa min pappa, lillasyster och lillebror. Och i Stratford finns det nästan aldrig fotografer så där behöver vi inte vara lika noga. Men det är nog inte så många fotografer här heller. För Canada är inte alls som L.A och det kommer du märka. Sa han och log lite. Det kändes genast lite bättre, men ändå jobbigt.


Efter någon timme så ringde Ryan och sa att han var utanför med bilen. Justin hade också bil, som han hyrde när han kom hit. Men vi tyckte det var lika bra att åka med Ryan. Så vi lämnade hotellrummet och åkte ner till lobbyn. Vi såg Ryan's bil som stod parkerad precis utanför så vi gick fram till den. Där också Ryan stod med ett leende på läpparna. Justin och Ryan gav varandra en kram, fast en kill kram. Jag fattar inte varför killar inte kan kramas normalt med varandra.


- Hej, Ally va? Sa Ryan och gav mig en snabb kram.
- Japp och du måste vara Ryan. Svarade jag och han nickade. Jag orkade inte fråga hur han visste mitt namn. Men antingen hade Justin pratat om mig, eller så hade han läst det i någon dum tidning.

Justinandryan_large

Matchen var inte ett dugg intressant, då jag i stort sett inte förstår vad det är dem där långa männen på planen sysslar med. Jag satt mest och kollade på Drake, eller Justin. Egentligen fick jag inte stirra på honom, men vad skulle jag göra då? Jag vill inget annat än hålla honom i handen, eller bara sitta bredvid honom. Ryan satt emellan oss, han var precis som Justin, helt inne i matchen. Ingen av dem såg att jag stirrade på Justin, men garanterat alla människor runt om. Vilket jag inte brydde mig i.

 

- Ally, vakna. Ryan knäppte med fingrarna framför mig, och för första gången under matchen fastnade blicken på mittpunkten av planen.

- Ah, vad är det? Drake och Justin hade sedan en stund rest på sig.

- Matchen är slut, och vi ska gå. Jag reste mig upp och gick vid Ryans sida hela vägen ut till bilen. Jag höll mig på betryggande avstånd från både Justin och Drake, men dem två sa hejdå till varandra så vi var återigen bara tre.

 

Vi åkte tillbaka till hotellrummet och Ryan följde med upp. Dem två har inte sett varandra på ett tag tydligen, så jag lät dem göra det grabbar gör bäst. Spela tv-spel. Jag förstår mig inte på det där.

 

- Jag går och lägger mig. Jag vände på klacken och gick in i sovrummet för att lägga mig ned en stund. Även om jag inte var trött så var det skönt att komma bort från dem där två en sväng. Jag är inte sur för att Justin vill umgås med sina vänner, men då kan man fråga sig varför han ville ha med mig till Kanada.

 

Jag låg ett tag på mage i sängen och läste en av mina böcker jag tog med mig. Ja, ni läste rätt. Jag läser en bok, ibland måste man göra det. Hela mitt beteende har ändrats, och allt på grund av Justin. Är det verkligen värt att kämpa för någon, om han till och med vill ändra på mig?

 

- Ally, sover du? Justin kom in i sovrummet efter ett tag, tror till och med att det hade gått någon timme.

- Nej, gör jag inte. Vadådå? Jag orkade inte ens vända mig om så att jag såg honom.

- Kom ut till oss då? Jag skakade bara på huvudet. Och han kom och satte sig ned bredvid mig istället.

- Vad gör jag här? Egentligen. Jag hörde hur han drog efter andan. Chocken, skulle jag tro.

- Va? Vad menar du?

- Jag trodde vi skulle umgås. I alla fall försöka bygga på vårt förhållande. Men det känns inte som att vi är på nivå vad det gäller det där.

- Sluta nu Ally. Ryan ska snart åka hem, så ska jag spendera tiden med dig. Han kysste min panna och drog upp mig i sin famn.

- Jag vill vara med dig, det vet du. Vi skulle ta en dag i taget, det var dina egna ord. Lugna ord i mitt öra vad det han gav mig.

 

Jag valde att följa med honom upp, och jag satte mig ned i fåtöljen, så att grabbarna kunde sitta bredvid varandra.

 

- Kom och sätt dig här. Justin klappade i sitt knä, så jag gjorde som han ville.

- Lägg dina händer på kontrollen, så spelar vi tillsammans. Han kysste mig på halsen och placerade sitt huvud på min axel. Tillsammans bildade vi ett ganska bra team måste jag säga.


Frustrerande och heta Ally just nu. :P Marielle här, Emma skrev den stora delen, jag avslutade den. :) Hope U like it.

 


Kommentarer♥
Postat av: Fanny

Jättebra! :D

2012-01-06 @ 13:29:31
Postat av: Danijela

Jättebra! :-)



...men lite konstigt att Ally blev besviken bara för att Justin spenderade lite tid med sin bästavän? De har ju bara varit där i drygt 2 dagar snart, eller hur..? :p

2012-01-06 @ 14:31:09
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

This is great :D

2012-01-06 @ 14:54:53
Postat av: Lisa

Awesome ;)

2012-01-06 @ 14:56:10
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-06 @ 16:06:06
Postat av: Felizia

Asbra! :D

2012-01-06 @ 17:22:33
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förvirrande. Först skriver du det ena sedan skriver du det andra. Läs igenom innan du publicerar nästa gång.

2012-01-06 @ 19:19:46
Postat av: Anonym

Sjukt bra!



Till Emma: Har inte hört från dig på ett tag, vill du fortfarande hjälpa mig eller ska jag fråga någon annan? :)



//Ebba :D

2012-01-06 @ 19:55:11
URL: http://thatsmile.blogg.se/
Postat av: Nora

Mer, mer mer mer, skit bra!

2012-01-07 @ 14:16:01
Postat av: Diana

Bra som vanligt. Jag älskar eran novell, verkligen. Men en sak bara,vad har hänt med eran förut så UNDERBART BÄSTA UPPDATERING!?! vi brukar typ få 3-5 kap per dag och nu om vi har riktigt tur så får vi 2? iaf eran novell får man aldrig nog av :) <3

2012-01-07 @ 15:27:08

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0