Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 73

Vi körde omkring ett tag till. Men Ashely, Trever, Zyan, Zach och Shawn åkte tillbaka till stranden så nu var det bara jag, Selena, Ash, Ryan, Lucy och Eric kvar som åkte.

Jag svängde och körde lite längre bort från dem andra men tyckte det kändes lite ensamt så jag vände igen. Och då såg jag att Selena var påväg emot mig, med en annan som åkte bredvid henne. Justin..

- Helvete.. Mumlande jag tyst för mig själv.

Jag kollade bort mot stranden där jag kunde se Shawn stå och kolla på mig vid strandkanten och bredvid sig stod, Alfredo. Jag suckade och åkte bort mot stranden utan att bry mig om Justin.




- Alfredo, trevlig överraskning. Sa jag när jag kommit fram till han och Shawn på stranden.
- Ja, Justin's turné är slut så vi tänkte komma till din födelsedags resa eller vad man nu ska kalla det. Grattis förresten. Sa han och kramade om mig.
- Tack.. Vi ska dra upp till hotellet strax, för att fixa oss. Vi ska ut om tre timmar. Sa jag och gick upp mot dem andra.
Ryan, Ash, Eric, Lucy, Selena och Justin kom fram till oss efter en stund. Justin studerade mig med blicken men jag vägrade kolla tillbaka. Shawn hade sin blick fast på Justin hela tiden. Jag tror han börjar ana varför Justin är här.
- Grattis på födelsedagen, du är ju sjutton nu ju! Sa Justin med ett leende för att bryta den pinsamma tystnaden som uppståt mellan alla. Han gav mig en kram. När jag kände hans lukt blev jag helt varm i kroppen.
- Du har halsbandet på dig! Gillar du det? Min mamma hjälpte mig välja ut det, och Alfredo. Sa han och log snabbt mot Alfredo som stod och kollade lite nervöst på mig. Jasså han var tvungen att komma dit..

- Ja tack, det var fint. Svarade jag och kollade mot Ash. Shawn försökte fånga min uppmärksamhet. Men jag vägrade kolla på honom. Allt kändes så konstigt. Tillslut kollade alla på mig med en nyfiken blick, förutom Shawn som såg mest besviken och arg ut. Jag sa ingenting utan tog mina saker och började gå mot hotellet.

Tankarna skenade iväg, och jag hade ingen kontroll längre över vad jag skulle tänka på. Shawn slöt upp vid min sida och tog bestämt min hand, jag lät honom, då jag inte orkade bråka eller förklara den pinsamma tystnaden som hade uppstått på stranden. Jag kunde höra alla andra bakom oss, dem skrattade och hade kul tillsammans, medan jag gick där, med Shawn, stel som en pinne. Jag kunde känna hur hans blick brände min hud uppifrån och ned, men jag vågade inte möta den, rädd för att han skulle förstå.

 

 

- Jag har ingenting att ha på mig. Skrek jag samtidigt som jag vände upp och ned på min resväska. Shawn kom ut från badrummet i enbart en handduk kring midjan.

- Du är fin i allt älskling. Jag ville inte höra honom kalla mig det, jag ville inte ens befinna mig här just nu. Men vad skulle jag göra, rymma från min egen födelsedag?

- NEJ. Skrek jag och satte mig ned på golvet med ansiktet i händerna.

 

Lucy och Ashley hade rummet bredvid oss, så jag drog på mig ett långt linne och traskade över till dem. Lucy blev ganska förvånad när hon öppnade dörren och jag stod där, nästan naken.

 

- Jag har inget att ha på mig. Frustrerat slog jag ut med händerna och hon drog in mig på rummet.

- Jag visste du skulle komma. Så jag har redan plockat fram det du ska ha på dig. Det ligger på sängen. Min bästa vän kände mig för väl, för mitt eget bästa.

 

När jag hade fått på mig kläderna, satte jag mig ned framför spegeln och lät Ashley sminka mig. Hon kunde det hon gjorde, så jag släppte allt och njöt när hon höll på i mitt ansikte.

 

- Jag har inte frågat. Men vem har du fått ditt halsband av? Lucy stod bakom oss så jag kunde se henne i spegeln. Hon är som sagt min bästa vän.

- Justin. Jag viskade nästan fram det, men hon kunde tydligen höra det, inklusive Ashley.

- VA?! Båda två sa det i mun på varandra. Och stirrade sedan på mig genom spegeln.

- Ja. Jag fick det levererat imorse…

- Du älskar honom fortfarande va? Lucy tittade fortfarande på mig, men höll på att byta kläder samtidigt. Jag nickade lite löst. Vilket fick Ashley att reagera.

- Varför är du med Shawn då?

- Justin sårade mig, hårt. Han var min första kärlek och det gjorde ont när han var otrogen.

 

 

När vi alla var klara möttes vi nere i receptionen. Vi var ganska många men mina vänner hade fixat oss en limousine, så alla fick plats, med nöd och näppe. Jag hamnade olyckligtvis bredvid Justin OCH Shawn, allt kändes bara för mycket. Jag försökte hela tiden acceptera situationen, och lyckades ganska bra om ni frågar mig.

 

- Jag tycker vi skålar för födelsedagsbarnet. Alfredo var den som höjde glaset med champagne i, mot taket på bilen. Det var ingen som var sen av att följa efter honom.

- Grattis Ally. Ikväll kör vi all in. Selena skålade med mig, och drack sedan några klunkar.

- Tack alla, verkligen. Utan er hade denna dag troligen blivit ganska tråkig.

 

Efter mycket skratt och underbara historier om hur alla lärt känna mig kom vi tillslut fram till en nattklubb. Alla fick kliva ur bilen innan jag gjorde en ansats till det. Jag hann dock inte komma till dörren fören Justin drog tillbaka mig till sätet. Han tittade bara på mig, nästan som att han såg rakt igenom mig. Tillslut la han armarna om mig, kysste mig på kinden, och viskade i mitt öra.

 

- Du är vacker ikväll. Spara en dans åt mig! Med dem orden lämnade han mig, och klev ur bilen.

 

Jag satt helt omtumlad kvar i sätet tills Shawn kollade in.

 

- Vad gör du? Kommer du eller? Han lät inte speciellt glad, och jag förstår inte varför. Jag och Justin hade varit helt ensamma och ingen hade kunnat varken sett eller hört något.

- Varför är du så fruktansvärt hård i orden? Det är min födelsedag, kan du sluta tro massa saker. Jag tog min väska och skulle precis gå förbi honom när han tog tag i min arm.

- För att du har något med Justin, varför skulle han annars ha stannat i bilen? Jag spände ögonen i honom.

- Släpp min arm, omedelbart. Han gjorde som jag sa, men förväntade sig fortfarande ett svar.

- Han grattade mig, och gav mig en kram. Big deal. Hoppas det var värt att få mig arg.

 

Alla stod och tittade på oss, men jag ignorerade dem bara. Inget skulle få förstöra min kväll, varken Justin eller Shawn skulle få komma åt mig. Jag ville inte vara mitten i ett triangeldrama, jag har haft nog med drama i mitt liv. Jag vill leva lyckligt, precis som att det vore den sista dagen. 

När vi kom in på klubben blev vi visade till vårat egna lilla bord, eller litet och litet vet jag nog inte om jag kan kalla det, då vi alla skulle få plats. Champagnen kom in i hinkar med is, och vi alla skålade en gång till. Klänningen jag hade på mig gick knappt ned över rumpan, och lutade jag mig framåt kunde lätt mina bröst hoppa ut. Ganska komiskt om ni frågar mig, men jag älskar att gå klädd så. 





- Kan du köpa en cider åt mig? Shawn var på väg till baren, så jag bad honom snällt och som svar fick jag en kyss.

- Tack.

 

Stämningen var en aning annorlunda mot vad jag var van vid, det kändes som att alla slappnade av en aning. Och verkligen gjorde det jag bad om i huvudet. Slappna av och leva som det vore den sista dagen.

 

- Dansa? En hand stack fram framför mitt ansikte, och jag kunde, genom att bara se på fingrarna att det var Justin.

- Shawn kommer med en cider åt mig. Så nej. Han såg besviken ut, riktigt. Vilket faktiskt skadade mig en aning. Han vände mig ryggen och gick, och i samma veva kom Ash fram till mig, hon var helt slut, så hon satte sig ned och pustade ut.

- Du vet om att Shawn står vid baren med en tjej va? Hon tittade lidande på mig, precis som att hon inte ville vara den som tjallade.

- Det får han väl, men då får jag dansa. Jag reste mig upp och hann ikapp Justin.

- Kom.

 

Jag drog med honom från VIP hyllan vi hade och ned bland alla människorna på dansgolvet. Han hade inget att säga till om, men han verkade inte ha så mycket emot det heller. En lugn låt drogs igång precis då jag satt min fot på golvet, och Justin drog in mig i sin famn. Han placerade sina händer på min korsrygg, och pressade min kropp närmare sig. Jag passade på att dra in hans doft i mina lungor, för jag hade ingen aning om när jag skulle få chansen nästa gång.


Emma skrev början, och jag Marielle hakade på efter. Ska börja på nästa kapitel redan nu. :)


Kommentarer♥
Postat av: Anonym

Superbra hoppas de blir tillsammans snart! :)

2012-03-05 @ 18:16:31
Postat av: Anonym

Ohhhyeeeaahhh :-D

2012-03-05 @ 18:19:52
Postat av: Danijela

love it :)

2012-03-05 @ 18:34:20
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt!!!

2012-03-05 @ 18:38:21
Postat av: hanna

skit bra längtar tilll nästa kapitel <3

2012-03-05 @ 18:40:27
Postat av: rebecca

SWAG! Jättebra, länkbyte?

2012-03-05 @ 19:13:42
URL: http://backtobieber.blogg.se/
Postat av: Felizia

Awesome!!:D

2012-03-05 @ 19:30:02
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-05 @ 19:33:07
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer :D

2012-03-05 @ 20:09:51

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0